“Anders nog iets?” Dat was de leus van de 8e editie van Paperclip Festival, geheel in het thema supermarkt. Die supermarkt opende op 27 augustus haar deuren en sloot die nog dezelfde dag. Niet getreurd, wij hebben de foto’s nog. Kijk maar eens hoe gezellig een dagje boodschappen doen kan zijn.
Maar liefst zeven promofilmpjes werden gemaakt in aanloop van het festival. Alle filmpjes stonden in het teken van de ‘Paperclip supermarkt’. Eigenlijk dus gewoon tegendraads, mensen ontsnappen op een festival graag even aan de dagelijkse sleur. En dan komt Paperclip Festival met een routinematig thema ‘Niet weer de supermarkt in’. Niets bleek minder waar, juist die combinatie werkte perfect voor Paperclip Festival.
Thema
Hoewel verschillende festivals tegenwoordig op de belevingstour gaan van het surrealistische en het sprookjesachtige, gooide Paperclip het over een andere boeg. Het thema was overal terug te zien. Zo was de mainstage een grote kassa, kon je ‘Het Magazijn’ insluipen voor de fijnere dansplaten, kon je in ‘De Slagerij’ zelf het vlees in stukken hakken, bij Biki90 wasjes draaien en met een sangria in je hand dansen bij Pablo Discobar. Niet alleen de area’s waren in stijl, ook het personeel liep in hun werkkleding rond.