Al je vooraf aangeschafte event-producten (ticket, muntjes, locker, eten etc) op één bandje. En geen gedoe meer met inwisselen van barcodes op het terrein. Het is mogelijk met de nieuwe service van ticketprovider Eventix. Deze week lanceert het Eindhovense bedrijf een nieuw systeem waarbij producten als merchandise, muntjes en dergelijke toegevoegd worden aan één centraal ticket.
De nieuwe functie is een volgende stap om de festivalbeleving van de bezoeker makkelijker en aangenamer maken. Campingplaatsen, munten met korting, merchandise, pendelbustickets en dergelijke kunnen door de toepassing van Eventix nu toegevoegd aan één centraal toegangsticket.
Voordeel: je hoeft dus maar één kaartje mee te nemen naar het festival. Het printen van meerdere tickets voor verschillende dingen is daarmee verleden tijd. Alle producten kunnen op één (cashless) festivalbandje worden gezet.
Cashless polsbandje
In samenwerking met PlayPass heeft Eventix er technisch voor gezorgd dat alle gekochte producten direct op een bandje komen te staan. De bezoekers hoeven daardoor niet meer in de rij te staan om tokens aan te schaffen, of hun extra producten te activeren. De doorstroming op festivals gaat op deze manier sneller en bezoekers kunnen meer genieten van het evenement.
Naast de nieuwe manier van extra producten kopen, komt Eventix met de ‘custom shop’. Het is een upgrade van de oude ‘op maat gemaakte webshop’ , die ook nog steeds beschikbaar blijft. Met de nieuwe upgrade kan ook het uiterlijk van de shop in de huisstijl van het evenement worden gemaakt. De beleving is op deze manier helemaal in de stijl van het evenement.
De eerste custom shop is al gelanceerd in samenwerking met de Belgische organisatie WECANDANCE. Voor hun komende festival is ook het nieuwe ticketsysteem toegevoegd.
Meer weten?
Check de website van Eventix.