Home » Joost Toast » Winnen, winnen: Dutch DJs, het grootste danceboek so far
Het is al een paar weken uit, maar wij hebben het bewaard als een cadeautje. Want dat ís Dutch DJs. Het is het grootste en meest omvangrijke koffietafelboek over dance dat tot nu toe werd gemaakt. Check hieronder maar eens, via deze exclusieve beeldselectie met zuidelijke artiesten. Jij kunt het boek winnen, want speciaal vanwege 4.000 likes op Facebook mogen we een exemplaar weggeven.
In Dutch DJs, met interviews en foto’s door Anthony Donner, staat het vak van Nederlandse dj/producer centraal. De hoofdrolspelers in dit boek zijn de 200 geïnterviewde artiesten uit meer dan 40 dance-stromingen en uit 4 verschillende generaties.
B-Front in Dutch DJs. “Ik zie mezelf nog steeds als rookie, als een opkomende DJ. Ik denk dat dat ook wel een goede drijfveer is”, aldus de Veldhovenaar. Verliefd geworden op muziek luisteren, muziek maken en muziek draaien. Een ‘nieuweling’ dus, die nog steeds het gevoel heeft dat hij zichzelf moet bewijzen. “Ik zit nog steeds elke week opgewonden thuis. Elke boeking vind ik spannend. Heel mijn nek zit dan vast en ik kan me moeilijk ontspannen.”
Brabant hofleverancier
Onder hen uiteraard heel veel dance-kanonnen uit – leading EDM- en hardstyleprovincie – Brabant. Onder meer Hardwell, Adaro, Bassjackers, B-Front, Brennan Heart, Fedde Le Grand, Dannic, La Fuente, Marco V, Sander van Doorn, Showtek en Tiësto knallen van de pagina’s af.
Om het plaatje compleet te maken worden er ook nog eens 100 professionals uit de dance-industrie belicht, onder wie Allan Hardenberg (ALDA Events), Eelko van Kooten (Spinnin’ Records), Richard Zijlma (ADE) en Marcel Mingers (Extrema). Ook onze hoofdredacteur Mark van Bergen en onze columnist Denis Doeland komen aan het woord.
La Fuente (Job Smeltzer) uit Eindhoven in Dutch DJs: “Als ik draai, is Job gewoon weg. Dan ben ik één met het publiek. Dan voel ik niks. M’n voeten niet, niet of ik honger heb of moe ben. Ik ben in een andere wereld. Ik spaar al mijn energie op voor de shows, terwijl ik in de auto soms een dood konijn kan lijken dat niets zegt en niets wil horen.”
Exclusieve kijk in dancescene
Het Dutch DJs-boek, een zwaargewicht van maar liefst 3,1 kg en 452-pagina’s, staat vol met spraakmakende foto’s en diepte-interviews die zijn afgenomen in de studio of bij de dj/producer thuis. Het geeft een exclusieve kijk in de dj- en dance-industrie.
De prijs van dit exclusieve boek is 59,95 euro. Dutch DJs doneert per verkocht boek 1 euro aan dance4life. Om meer indrukken te krijgen van dit exclusieve boek bekijk de Dutch DJs-website: www.dutchdjs.nl.
Bassjackers: “Het is een turbulente en soms verraderlijke wereld. Je moet bewuste keuzes maken. Er zijn een hoop haaien actief. Het is een hele zakelijke wereld: de belangen zijn groot, er gaat veel geld in om. Wurgcontracten zijn geen mythe. Wij hebben er veel uren in gestoken en contracten helemaal uitgepluisd. Nooit iemand op zijn woord geloven.”
Winnen
Wil jij een exemplaar van Dutch DJs winnen? Like dan Our House op Facebook, deel onze post op die pagina en wie weet komt het boek jouw kant op!
Stuur jij Thijs Ploegmakers (Adaro) een bericht, dan krijg je van hem persoonlijk antwoord terug. “Zonder je fans ben je niks. Ik was vroeger zelf fan van DJ’s – van diegenen die goed draaiden, maar vooral ook van degenen die tijd voor de fans namen en die normaal deden.” Dat laatste is typerend voor DJ’s in de hardstylescene. “Concurrentie kennen we hier niet, we zijn allemaal collega’s. Ik ben blij dat ik dat zo voel, anders zou ik er nog stress door krijgen.”
In ons land worden de Nederlandse DJ’s en de dance-industrie soms wat ondergewaardeerd, vindt Sander van Doorn uit Eindhoven. “Nederland is verwend wat dat betreft.” In het buitenland gaat dat er volgens Sander heel anders aan toe. “In Amerika wordt een DJ naast een popartiest gezet. Ik voel mezelf in het buitenland ook meer artiest.”Ran-D. “Binnen de rawstyle, het rauwere segment van hardstyle waarin ik me bevind, ontbreekt het nogal eens aan creativiteit en originaliteit. Weer een screech met weer een harde kick: mensen, als we daar nog twee jaar naar moeten luisteren dan is het wel een keer klaar hoor. Er is snel verfrissing en vernieuwing nodig, anders bloedt deze stijl dood.”
en krijg elke week het laatste dancenieuws rechtstreeks in je mailbox!
We gebruiken Mailchimp als ons e-mailmarketingplatform. Wanneer je op Subscribe drukt ga je er mee akkoord dat je informatie met Mailchimp wordt gedeeld.
Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.
Strikt noodzakelijke cookies
Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.
Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.